26 oktober 2005

Internationella nalledagen

I morgon 27 oktober är det den internationella nalledagen. Pojkarna har ombetts att ta med sig sina nallebjörnar till skolan och dom ska ha en liten nallefest. Det verkar jättegulligt.

Jag undrar om inte hela världen skulle kunna bli en bättre värld om alla i morgon tar med sig sin nallebjörn till sina arbetsplatser, sina möten och sammankomster med andra människor. Tänk bara vilken fantastisk syn om man överallt i morgon kunde se människor på gator och vägar med en nallebjörn under armen medan man gick, väntade och pratade. Det skulle vara en sann upplevelse att få se äldre män i kostym, coola ungdomar i glittrande färger och karriärkvinnor i alla åldrar visa upp och jämföra sina nallebjörnar.

Jag undrar om inte jag ska föregå med gott exempel och ta med mig min nallebjörn. Om jag nu bara hade haft en.

Inga kommentarer: