23 oktober 2005

Första morgonen

Jag minns en morgon, som om det var i går, när Susie och jag vaknade liggande direkt på golvet på varsin madrass i det som nu är Cassandras rum. Det var innan pojkarna var födda och det var en kall och klar höstdag.

Vi hade överhuvudtaget ingen mat alls i kylskåpet och vi visste egentligen inte ens riktigt bra var vi kunde köpa något till frukost. Jag klädde på mig och vandrade nerför Linnégatan och tittade efter en morgonöppen affär där jag kunde köpa lite frukost. Jag kom fram till ICA Kanonen som låg där Seven Eleven ligger nu och gick in, köpte färskt bröd, pålägg och juice som vi sedan dukade upp på vårt tomma frukostbord. Susie, Cassandra och jag åt och njöt.

Det var första morgonen i lägenheten på Olivedalsgatan, och om två veckor är det redan 10 år sedan den morgonen.

1 kommentar:

~Susie~ sa...

Det var en alldeles underbar morgon! Jag minns faktiskt smaken av det goda brödet. Tjeckiska kringlor...Vissa var med grovsalt och andra vallmofrön....Hur gott som helst!

*kram*