3 september 2005

En nöjdare kund

I morse var vi på simskolan med pojkarna. Samuel har simskola kl 8.30 medan William har 9.00. Vi har väl inte direkt haft något särskilt att klaga på tidigare men visst vet vi att Samuel inte riktigt velat hänga med och vi har inte haft någon insyn i hur upplägget ser ut eller vad dom har tänkt att göra.

Idag hade Samuel en ny lärare, en kille som var helt nyinflyttad från Stockholm. Upplägget var lite ändrat i Samuels grupp kunde vi se, vilket passade Samuel bra för han var med hela tiden. Dessutom avslutade läraren med att samla alla föräldrar och informerade kort om vad dom skulle göra under terminen, att för större problem fick vi vända oss till kansliet medan han stod till förfogande för mindre problem under de sista minuterna av varje simlektion.

Så lite kan göra en betydande kvalitetshöjning för hela intrycket av simskolan och blev mycket mer positivt och vi har hastigt blivit nöjdare kunder.

Inga kommentarer: