15 december 2005

Julbord

Idag har jag varit och ätit julbord i Falköping, närmare bestämt Cesarstugan i Tunhem. På vägen gjorde vi ett uppehåll på Falbygdens ost och köpte lite ost med oss hem. Julbordet var oerhört välsmakande och vällagat och miljön var rustigt gammaldags.

Efter den välsmakande maten var det kaffe i huset bredvid. där låg allsångshäften på bordet och efter en stund kom en äldre man med dragspel om halsen och satte sig vid vårt bord och drog igång en gemensam allsång. Även jag stämde in och sjöng med i trygg förvissning om att min stämma förhoppningsvis ändå skulle drunkna i musiken och skrålet. Enda stunden i farozonen var när min chef trodde jag ville sjunga solo när jag reste mig för att ta mer kaffe. För den oinivigde rekommenderas en av mina tidigare bloggar, Sånger som börjar på Gnarl.

På morgonen när vi satte oss i bussen för att åka dit sa en av mina kvinnliga kollegor till en av mina andra kvinnliga kollegor: "Vilken fin topp du har på dig. Klä av dig så att vi får se hur du ser ut". Givetvis menade hon kappan som hon hade på sig över toppen.

Inga kommentarer: