25 december 2005

Världen är en liten plats

Vid julmiddagen igår kom Susie att fråga sin kusin M hur det gick med jobb för henne, eftersom hon nyligen flyttat in till Göteborg från Lerum. Hon berättade att hon hade en timanställning på hemtjänsten i Munkebäck. Det visade sig att hon jobbar ihop med två av mina systrar varav den ena dessutom är hennes chef.

Den av mina systrar som är hennes chef jobbade under 70-talet på hotell Tre Kronor som låg i Gårda. Där jobbade samtidigt Susies moster, som är mamma till Susies kusin M. Eftersom jag var där flera gånger som barn, vilket även Susie var, är det troligt att jag träffade Susies moster redan när jag var liten och att min syster träffade Susie som liten. Det är till och med möjligt att jag och Susie kan ha träffats där som barn vid något tillfälle, även om vi inte har något minne av det. Min syster som då jobbade ihop med Susies moster, men därefter inte haft någon kontakt, var helt ovetande om att hon nu jobbade med hennes dotter.

Världen är märkligt liten ibland.

Inga kommentarer: