26 augusti 2005

Frågor och svar

Namn: Peter

Kallas: Eftersom jag skrivit en blogg om det är Pidde-Gnidde svårt att förneka. Jison när jag var yngre, och för vissa var det professorn när jag var ännu yngre.

Piercings: Nope, fast jag tycker det är ganska fräckt.

Tatueringar: Ja, en panter på ena överarmen.

Längd: 180 cm.

Har du någon fobi: Fästingar kanske, annars jobbar jag på att ronja mig för det jag tycker är obehagligt.

Gillar du dina syskon: Ja, syskon är ju alltid syskon.

Måste du sy upp byxorna du köper: Skulle nog behöva oftare än jag gör det

Ser du på Robinson: Med stor glädje, fram tills TV3 tog över. Dom gör ett sämre Robinson.

Sjuk humor: Jodå, när andan faller på.

Gillar du bilar: Snarare gillar jag att åka i bilar, för övrigt är jag märkligt ointresserad av bilar både med tanke på att jag är man och att pappa var bilmekaniker.

Vad anser du om skånska: Grötigt.

Har du en lunarstorm: Nej.

Vad vill du bli då du blir stor: Ska jag bli ännu större? OK, författare vore rätt kul faktiskt.

Gillar du dina grannar: Jag känner dom inte, men dom jag pratat med är i stort sett helt OK.

Värsta känslan: Oro

Människa som gör dig enbart glad: Susie, Cassandra, William och Samuel

Människa som gör dig enbart ledsen: George W Bush, framförallt blir jag ledsen för att en sådan komplett idiot kan bli president i en stormakt som USA.

Senast köpta skiva: Svårt, köper inte så jättemånga skivor nu för tiden. Om jag ändå ska säga något blir det Elin Sigfridsson med Smithereens

Senast lästa bok? Helt slutläst är det "Profetens folk" av Mikael Nordlund, just nu läser jag da Vinci-koden. Jag glömde faktiskt min studielitteratur, Jon Aarum Andersens "Att begripa och förstå organisationer".

Vem fick du senast ett blandband av? Det var av mig själv och året var kanske 1991, usch vad tiden går fort.

Har du några fordon i din ägo? En Chrysler Grand Voyager-95

Jag vill vara: En god man och en bra pappa.

Bästa sport? Fotboll, sedan fotboll och ännu mer fotboll.

Hur ser folk dig? Vilken svår fråga. Lite otillgänglig och tystlåten även om jag blivit bättre, kunnig hoppas jag, gärna respekterad (hellre respekterad än omtyckt) och när man väl lär känna mig är jag nog ganska rolig, men bara om man förstår min humor för en del fattar inte alls att jag skämtar när jag gör det.

Vad vill du helst ha nu? Ett leende från Susie, men det blir inte lätt för hon är på stan och shoppar.

Är det många som läser din dagbok på nätet? Mer än 400 hittills på 2,5 månader är väl rätt bra men det får gärna blir fler. Men det bästa är att det finns beverat för min egen skull.

Föredrar kall eller varm Oboy? Kall och mycket mycket svag.

Vad har du för intressen? Intressen? Jag jobbar ju och pluggar. Men visst fotboll, lyssnar gärna på musik, ser gärna TV-serier och gillar att sätta mig in i samhällsfrågor.

Vilken var din första konsert? Minns inte alls faktiskt

Är du pinsam på fyllan? Jag tror inte det även om jag blir beydligt mer pratsam då.

Är du blyg? Ja, lite faktiskt men det var värre när jag var yngre, men jag lyssnar och observerar mer än jag själv pratar

När kräktes du senast? Jag var väl magsjuk förra året kanske.

Vad tycker du är äckligt? Fästingar, människor i bar överkropp eller med bara bikiniöverdel utanför badområden samt broccoli och brysselkål. Kallt kaffe är ingen hit heller.

Tycker du att det är jobbigt att ringa till någon? Absolut inte.

Hur svarar du i telefonen? För det mesta "Ja, det är Peter", ibland "Hej" och namnet på den som ringer och när jag är på riktigt gott humör kan jag säga "Kungliga pingpongklubben" eller något annat dumt, men folk brukar bli så bortkomna då.

Är du en bra pojkvän? Jag hoppas det men min natur är fylld av tvivel så...

Somnar du med teven på? Ja, visst är det underbart.

Är mustasch eller skägg snyggast? Jag trivdes bra i skägg. Jag skulle aldrig ha bara mustasch.

Har du långa naglar? Jag försöker undvika det för att spara på nagellacket ;-)

Om du skaffar barn, vill du adoptera eller ha biologiska? Spelar det någon roll så länge jag älskar dom?

Brukar du bli våldsam då du blir förbannad? Har aldrig någonsin hänt och kommer aldrig att hända. Däremot kan jag bli ännu tystare.

Mössa eller öronmuffar? Måste jag har något av det? Mössa i så fall.

När grät du senast? Vi såg masjävlar för ett par veckor sedan. Vi både grät av skratt och sorg.

Inga kommentarer: