27 augusti 2005

Dags för handling...

...eller shopping kallas det kanske för det mesta nu för tiden. Eller det kanske inte är samma sak. Handling kanske är mat och liknande medan shopping är kläder, skor och andra girliestuff.

Är jag fördomsfull nu också? Kanske lite, men jag tror faktiskt att det finns något nedärvt i dom manliga generna som gör att shoppingsituationer inte alltid är så lätta. För några år sedan läste jag om en brittisk studie där man hade konstaterat att män i julhandel utsöndrade mer stresshormoner i blodet än vad stridpiloter i skarp strid gör. Det förvånade mig inte det minsta för jag har svårt att komma på värre stressituationer än hettan och trängseln inne i butikerna i Göteborgs centrum dagarna innan jul. Det kan verkligen vara fruktansvärt.

Hur som helst åkte hela familjen iväg tillsammans idag för att shoppa lite. det var Kläder, skor och skolsaker och vi skulle också in på Ikea för att köpa en ny garderob till killarna, Kullen hade vi riktat in oss på. Vi började i Kållered men på Ikea fick vi konstatera att den var tillfälligt slut så vi åt lunch och gick över till nästa byggnad där vi köpte glas, skor till Susie och tittade på skor till alla barnen, dessvärre utan framgång. Stackars Susie hade Samuel klättrande, klängande och dragande i hennes arm precis hela tiden.

Till slut gav vi alla upp så pojkarna och jag gick av hemma medan Cassandra och Susie åkte ensamma till Frölunda torg. Jag hoppas verkligen att dom hittar något riktigt fint nu när dom får lite girlietime for some girliestuff utan oss stresshormonstinna killar.

Inga kommentarer: