11 juli 2005

Sol och sommar

Idag är årets första verkliga semesterdag. Jag är ledig och ska i fulla drag njuta av det, även om det inte är det lättaste i den hiskeliga värme som råder.

Idag ska vi på stan och handla lite smått och gott som vi behöver ha med oss till Kroatien. Solkräm blir det säkert, sandaler och badskor. Senare mot kvällen ska vi gå ut och fira en av våra närmaste arbetskamrater som nyligen fyllt jämna år.

Solkräm är viktigt. Både i kvantitet och i kvalitet. Själv har jag ett två år gammal och synnerligen smärtsamt minne från Sardinien där en hemsk solbränna skapade stora vattenfyllda blåsor på hela ryggen, feberfrossa och gjorde att jag inte kunde ligga på rygg eller överhuvudtaget vända mig i sängen på flera dagar. Efter det har jag lovat mig själv att alltid vara en ordentlig pojke och klä mig i solkräm, hatt, tröja och handdukar för att undvika framtida solbrännor. Att jag samtidigt lär se ut som ett mindre fyrmannatält får jag nog leva med.

Inga kommentarer: