24 november 2007

Cassandra Kent

Igår var Cassandra och såg Kent i Lisebergshallen i Göteborg. Hon hade lyckas se till att vara först i kön, och för det behövde hon vara där redan vid halv fem på morgonen. Hur nu det gick till då hon inte brukar vara den morgonpiggaste av dom morgonpigga. Men beväpnad med sovsäck och matsäck kunde hon bevaka sina möjligheter till en slutlig plats så nära scenen som möjligt.

Jag kan inte minnas att jag själv har gjort motsvarande sak för någon musikkonsert. Däremot minns jag flera hela nätter som jag i tonåren tillbringade i kön utanför Ullevi för att köpa biljetter till blåvitts europacupmatcher. Stämningen kunde vara fantastisk och även om det var rejält kallt ibland gick det alltid riktigt bra.

Fast det är klart att jag tillbringade ju några år i Roskilde och fick då uppleva allt ifrån dammig ökenhetta till gyttjigt vattenträsk. Fullständigt underbart.

Inga kommentarer: