14 mars 2008

Skillnad på folk och folk

Den senaste tiden har två av mina kollegor slutat på min nya arbetsplats och igår kväll skulle vi gå ut och och äta tillsammans för att tacka av dessa två. Vi hade i förväg ringt för att boka ett bord på restaurang Caleo i på Engelbrektsgatan Göteborg. Svaret blev att man tog inte emot bordsreservationer men om vi kom dit kvart i sex så skulle det garanterat finnas lediga bord.

När vi kom till restaurangen var det så gott som fullt. Man trängde ner oss vid ett bord som var avsett för sex personer trots att vi var åtta. När en av oss i vänlig men tydlig ton klargjorde att vi inte var nöjda med situationen och att man faktiskt hade lovat att om vi kom den tiden vi gjorde så skulle det finnas bord. Svaret fick oss att häpna.

Denne sliskige man med fett bakåtslickad hår hade mage att svara oss att "han tyckte att vi nog borde gå någon annanstans och sluta upp att förpesta deras tillvaro". När vi allihop reste oss för att gå kom en servitris fram till oss och försökte generat klara upp situationen genom att säga till oss att det var inte så han egentligen menade varvid den osympatiske mannen kommer fram till oss och upprepar det, inte en gång till utan två.

Det var sista gången i mitt liv som jag sätter min fot på Restaurang Caleo och jag uppmanar alla som läser detta att göra detsamma.

Vi gick istället till Svarta Oliven på Kristinelundsgatan 4, och där var alla jättetrevliga och maten var riktigt bra.

Inga kommentarer: