25 juni 2007

Midsommarhelgen som gick

Midsommarafton har faktiskt ingen särskild plats i mitt hjärta. Många andra verkar tycka att midsommar är något alldeles särskilt att fira men för mig har dagen ingen större betydelse alls. Vi hade då sannerligen inget större firande. Susie och jag såg på Jericho och middagen bestod dagen till ära av McDonalds-mat. Tjusigt värre med andra ord.

Jag lyssnar på Stieg Larssons bok "Män som hatar kvinnor" just nu och måste konstatera att mannen är en gåta. Språket är kliniskt, torftigt och helt utan elegans men han lyckas ändå fånga läsaren genom fascinerande persongallerier. Det han är bra på är att beskriva människor. Jag längtar efter att höra nästa kapitel.

I söndags var jag hemma och klippte gräsmattan. Underligt med gräsmattor, för en oklippt gräsmatta ser faktiskt helt Ok ut tills den är klippt, för då blir det plötsligt ofattbart hur man kunde låta den vara oklippt så länge.

Inga kommentarer: