14 juli 2005

Kunskap är lätt att bära

Hösten 2001 började jag läsa mina första universitetskurser. Sedan dess har jag parallellt med mitt heltidsarbete läst nästan heltid och jag har nu siktet inställt på att läsa in en civilekonomexamen och jag räknar med att examineras sommaren 2006. Hittills har jag fått ihop 137 poäng enligt följande:
Företagsekonomi 28 poäng, bestående av 5-poängskurser i introduktion, affärsredovisning, kalkylering, fiansiering, organisationsteori och marknadsföring. Jag släpar dock med en tentamen i organisationsteori, därav att jag saknar 2 poäng till 30)
Nationalekonomi 20 poäng, bestående av två 10-poängskurser i makroekonomi och mikroekonomi.
Statistisk dataanalys 10 poäng
Handelsrätt 10 poäng
Intervju- och samtalsmetodik 10 poäng
Statskunskap 4 poäng, egentligen var det en 20-poängskurs men jag tog mig vatten över huvudet den terminen och var tvungen att hoppas av något. Jag blev dock klar med första delkursen
Historia A 20 poäng
Göteborgs och Västsveriges historia 10 poäng
Paleografi 5 poäng
Kvalitets- och verksamhetsutveckling 10 poäng
Organisation och ledarskap 10 poäng

För min civilekonomexamen saknar jag nu bara 32 poäng företagsekonomi. I höst ska jag läsa logistik och affärsutveckling inom företagsekonomin och därutöver kvalitets- och verksamhetsutveckling II samt Medeltidens historia.

Inga kommentarer: