20 maj 2008

Eurovision Song Contest Semifinal 1

Ikväll börjar det. Dom första nio bidragen till finalen på lördag ska väljas ut. Jag har tjuvlyssnat och jag tycker så här (dom jag önskar till final är tjockade):

+++++
Armenien

++++
Nederländerna

+++
San Marino, Azerbajdzian, Slovenien, Grekland

++
Belgien, Norge, Andorra, Finland, Ryssland

+
Montenegro, Moldavien, Polen, Bosnien & Herzegovina, Rumänien

-
Israel, Estland, Irland

Självklart är det inte så det kommer att gå. I själva verket tror jag att följande går till final, oavsett vad jag personligen tycker, fast jag givetvis vet att det knappast blir så heller:

Belgien, Azerbajdzian, Slovenien, Norge, Irland, Armenien, Rumänien, Ryssland och Grekland.

Riktigt, riktigt urkigt illa tycker jag om Irland, som jag tyvärr tror kommer att hamna ganska högt.

Inga kommentarer: