18 oktober 2007

Lönsamma metoder

Igår kväll fick jag ett samtal från en bank som ville att jag skulle komma dit för rådgivning. Dom hade fantastiska erbjudanden för mig sa dom men då jag hade invändningar och sa att om jag skulle dit ville jag först veta att det skulle löna sig för mig kunde kvinnan som ringde till mig inte riktigt redogöra för vad erbjudandena innehöll mer än att det gällde bolån, och kanske även placering av pengar.

Jag var fortfarande tveksam till att gå dit. Då kom metoden som fick mig att falla. "Om du kommer hit och vi inte kan hitta något som är lönsamt för dig får du 500 kr i handen". Jag kände hur mitt motstånd bröts ner och hörde mig själv fråga vem som avgör om deras förslag är lönsamma eller inte. "Det gör kunden", svarade rösten i luren. 500 kr för att gå till banken en timme och lyssna på förslag som jag ensidigt kan avböja. På banken. Bankerna som med alla medel försökt få kunderna att utföra sina bankärenden nästan var som helst i hela världen utom just inne på bankkontoren.

Jag är inbokad om nästan en månad på dagen.

2 kommentarer:

~Susie~ sa...

Ska bli spännande att se OM det är lönsamt... Men trevligt med en 500-lapp extra :))

Peter sa...

Måste man skatta för den? Inte är det väl att betrakta som att jag gjort en prestation för att få den. I mina öron låter det mer som ett lotteri. Fast dom har väl inte tillstånd att bedriva lotteri.