3 november 2005

Konspirationen klarnar

Det började med Peter Ijeh-affären, när ekobrottsmyndigheten slog till med full styrka och när man misstänkte att miljongåvan till Peter Ijeh egentligen var en förtäckt ersättning från klubben. Det fortsatte med Stefan Selakovic sign on-bonus som ekobrottsmyndigheten hade en annan tolkning kring än den som är praxis i Sverige idag och som Skatteverket runt om i Sverige i närmare 10 års tid standardmässigt godkänt.

Det är klart att jag började tro att det var någon på Ekobrottsmyndigheten, eller Skatteverket som var ute efter Blåvitt av någon anledning. Men nu har det hela klarnat.

Jag fick nämligen höra att Skattemyndigheten krävt en av mina bekanta på en ansenlig summa pengar i restskatt, och som en blixt från klar himmel slog det ner att den gemensamma nämnaren är ju jag. Så jag insåg att alltihop troligen bara är en skickligt sammanvävd konspiration vars syfte är att komma åt mig ;-).

Inga kommentarer: