20 oktober 2005

Kaffemissbruk

Jag är allvarligt oroad över Susies lavinartade ökning av sin kaffekonsumtion. Hon har hittills smuttat i sig ungefär en 20-del av den kopp kaffe jag hällt upp åt henne varje dag men under den senaste tiden har det inte stannat där.

Numera dricker Susie upp hela sin kopp varje dag och ibland tar hon faktiskt en till, vilket alltså innebär att hon dricker tjugo gånger mer kaffe än förut. Hade samma sak gällt för mig hade jag numera druckit 200 koppar kaffe om dagen.

200 koppar kaffe om dagen är en betydande mängd och kan nog inte liknas vid något annat än ett massivt kaffemissbruk, så för Susies skull är det bäst att jag letar upp någon behandlingsmetod för koffeinister åt henne snarast. Vet någon om anonyma koffeinister har någon förgrening i Göteborg?

Inga kommentarer: