23 september 2005

Skogspromenader

Jag har upptäckt en sida av mig själv som jag inte visste att jag hade. Jag gillar nämligen skogspromenader. Att jag plötsligt har upptäckt den sidan av mig själv kan inte bero hög ålder, att jag är på väg att skriva en fyllig kontaktannons eller något annat som kan förknippas med skogspromenadfloskler, utan det verkar helt enkelt bero på att jag tycker om det.

För en vecka sedan var vi ute och plockade svamp och idag på en jobbkonferens ägnade vi förmiddagen åt att vara ute i skogen i den underbara höstsolen och titta på skogsstigar, sjöar och gamla torp, det vill säga äkta kulturhistoria.

Jag kommer definitivt att göra fler skogspromenader, men låt mig då bara slippa Skatås och andra sunkiga motionsspår, och låt mig få se fler röda stugor med vita knutar och spegelblanka skogssjöar.

Inga kommentarer: