9 september 2005

Nybliven 7-åring

Idag fyllde William 7 år och vi har firat på det verkligt familjära sätt som vi brukar fira födelsedagar på.

I söndags var släkt och vänner här på besök och firade William och i morse väckte vi William med skönsång, även av mig trots att jag vet vilken risk jag tog (se min blogg i juli, Sånger som börjar på Gnarl), innan vi gemensamt gick in i vardagsrummet för presentöppning. Alla presenter låg som seden så bjuder uppstaplade på vardagsrumsbordet och William högg glatt in i öppningen men förslagen som han är sparade han det största paketet till sist. Han fick vantar, mössa, en tröja, bondespelet, bey-blade, flying wheels med ramp, ett jättelikt Harry Potter-lego och dessutom har jag säkert glömt något.

På eftermiddagen fick William välja mat och TV-program och efter maten åt vi en mumsig prinsesstårta. Det känns som en riktigt lyckad födelsedag och jag hoppas att William känner detsamma för sin 7-årsdag.

Inga kommentarer: