20 augusti 2005

This Perfect Day

Jag hjälpte Susie igår att leta musik till en mailmall och försökte komma på en gammal låt med ett av mina favoritband från 90-talet, norrländska This Perfect Day. Dom gav bara ut fyra skivor samt ett singelsläpp med en fantastisk gitarrdränkt version av Secret Service gamla världshit Oh Susie (som jag för övrigt har som signal på min mobil när Susie ringer). Dom hade flera låtar som spelades mycket i radio men på listorna kom dom inte förrän singeln Fish Tank från deras sista CD.

Alla deras fyra skivor var jättebra och jag kände riktigt i hela kroppen hur kul det var att lyssna på deras låtar. Det får nog bli fler nostalgikvällar framöver. Om inte annat förtjänar deras skivor lite mer lyssningstid.

Guide till This Perfect Day:
Rubber Soul (CD) 1992
This Perfect Day (CD) 1993
Oh Susie (CD-singel) 1994
Don't smile (CD) 1995
C60 (CD) 1997

Inga kommentarer: