12 september 2007

Pop-i-topp 12 september 2007

1. Timbaland feat Keri Hilson "The way I are"
Jag förvånar faktiskt mig själv med att gilla det här, men det är så bra och så välgjort att jag ger mina ovationer stående.


2. Sahara Hotnights "Visit to Vienna"
Till slut hittade Sahara Hotnights så fullständigt rätt i sitt sökande efter rätt stil.


3. Lars Winnerbäck med Miss Li "Om du lämnade mig nu"
Lars Winnerbäck brukar alltid vara minst godkänd. Men när han nu satsar på att skriva en traditionell svensk vismelodi i duettform med en poetisk text som väver magi visar han en hittills oanad potential. Bara textraden "Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu" gör låten värd att lyssna på.


4. BWO "Let it rain"
Modern pop möter engelsk 30-talsmusikal. Glänsande. Men skägget, Alexander Bard, vad tänkte du på?

Inga kommentarer: