29 maj 2006

Vem är jag version 1.7

Den här undersökningen har jag lånat av Susie.

VAD FÅR DINA ARMHÅR ATT RESA SIG?
Som negativ känsla tror jag fästingar i alla former och varianter, som positiv känsla när jag hör en riktigt, riktigt bra låt.

VILKEN HISTORISK PERSON IDENTIFIERAR DU DIG MEST MED?
Axel Oxenstierna.

VILKEN SIDA TYCKER DU BÄST OM HOS DIG SJÄLV?
Min förmåga att snabbt kunna analysera fakta.

OCH VILKEN TYCKER DU MINST OM?
Jag är lite trulig och tystlåten ibland.

VILKET VAR DITT FÖRSTA JOBB?
Jag var brevbärare en sommar.

DITT LIV HAR HITTILLS VARIT...?
Omtumlande och händelserikt. Saker har inte alltid blivit som jag tänkt mig men jag är väldigt nöjd så här långt.

VILKEN ÄR DIN STÖRSTA PRESTATION?
Den har jag inte gjort ännu hoppas jag, men jag gillar riktigt svåra utmaningar.

VEM ÄR DIN STÖRSTE FIKTIVE HJÄLTE?
Buffy Summers, så klart. Jag gillar ju girl power.

VILKET ÄR DITT MOTTO?
Det självklara är inte alltid det uppenbara.

VAD HAR DU PÅ NATTDUKSBORDET?
En bok, fyra fjärrkontroller, en lampa, en hårborste, en plattång och allt möjligt annat som lämpats av där.

VAD VILLE DU BLI NÄR DU VAR LITEN?
Astronom.

VILKEN ÄR DEN STÖRSTA PASSIONEN I DITT LIV?
Hittar du här.

VILKEN ÄR DIN STÖRSTA EXTRAVAGANS?
Vårt hus.

NÄR TVIVLAR DU?
Alltid, om och om igen och på nästan allt.

NÄR KÄNNER DU DIG STOLT?
Varje gång jag besegrar någon av mina demoner men mest när någon berömmer mina barn.

VAD GÖR DIG FLY FÖRBANNAD?
Utsatta barn gör mig arg in i märgen. Mer trivialt blri jag arg när jag blir illa behandlad som kund.

VILKET DRAG FÖRAKTAR DU HOS ANDRA?
Jag är inte rätt person att döma andra men jag har svårt för människor som inte lyssnar och som tror att dom redan vet precis hur det är.

OM DU SKULLE ÅTERFÖDAS SOM EN SAK, VAD SKULLE DET VARA?
Som en sak? Så dumt, men nja en dator med stort mått av virtuell intelligens då.

VILKEN ÄR DIN HEMLIGA LAST?
Glass.

VEM VINNER HERRALLSVENSKAN I FOTBOLL?
IFK Göteborg, vilka annars?

OM DU SKULLE TVINGAS VÄLJA EN NY KARRIÄR, VILKEN SKULLE DET DÅ VARA?
Författare.

VAD SKRÄMMER DIG MEST?
Speglar. Jag såg mig själv i en spegel på en vind en gång och blev nästan gråhårig faktiskt.

VILKET ÄR DITT KÄRASTE MINNE?
Mina barns födelse. Jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det.

VILKET ORD ELLER UTTRYCK ANVÄNDER DU OFTAST?
"Är det säkert", "är det verkligen så" eller "jag håller inte riktigt med om det".

VILKEN ÄR DIN MEST ÄLSKADE SAK?
Min dator med internetuppkoppling.

NÄR BLEV DU ILLA BEHANDLAD SENAST?
Jag vet inte på rak arm, men jag är bra på att hävda mina rättigheter.

NÄR DU BLIR RIKTIGT SUGEN PÅ NÅGOT, VAD VILL DU HA DÅ?
Kaffe, kanske?

VAD TROR DU ÄR DET FÖRSTA ANDRA LÄGGER MÄRKE TILL NÄR DE TRÄFFAR DIG FÖRSTA GÅNGEN?
Jag tror att dom uppfattar mina introverta betraktelseanalyser som att jag är en aning tystlåten.

Inga kommentarer: