10 maj 2006

Utmaning

Hittade en kul utmaningen på en sida, här är mina svar:
1. Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Efter två veckors helgkursande var det dags för examensdagen."

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Susie

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Beauty and the feast på BBC Food. Det handlade om två vackra kvinnliga näringsexperter som ska lära tre grabbiga byggnadsarbetare att äta bättre.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
22 ungefär (22:04 var rätt)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Jag har en radio på avstånd men inte vad som sägs.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du?
Satte ut solcellslampor i trädgården.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Läste sportnyheter på aftonbladet.se

8. Vad har du på dig?
Blå jeans och en svart glansig skjorta.

9. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Minns inte.

10. När skrattade du senast?
Alldeles nyss när Susie läste om roliga iakttagelser från annonser på Blocken som någon skrivit om i sin blogg.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En djupt vinröd vacker tapet.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Varje dag, människor gör mycket konstiga saker.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jätteroligt.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Domino men den var så ruskigt dålig att jag bara såg en bit i början innan jag somnade.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En samling smaklöst dyra och pråliga datorer till hela familjen kanske.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag var mannekäng på en modevisning som 7-åring.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att alla barn fick växa upp och vara lyckliga.

18. Tycker du om att dansa?
Nope, absolut inte.

19. George Bush?
Föredrar definitivt att dansa i så fall, i alla fall så länge det inte är lill-busken som jag ska bjuda upp. :-D

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Jag är svag för Eden.

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Det vet jag säkert för det blev William för honom.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Absolut, men helst inte något alltför varmt land men jag är öppen för alla förslag så länge dom är lönsamma.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Jag har väntat väldigt, väldigt länge på dig!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Går ett varv i ringen (Bara Bloggare) för att se hur det står till med alla!

Vilka härliga frågor, den utmaningen vill jag också svara på.

Ha det så bra, kram Maria