28 november 2006

Förbjud telefonförsäljning

Jag avskyr dessa samtal från telefonförsäljare som sker hem på kvällstid. Vi är med i NIX-registret men ändå kommer det en hel del "felringningar" och en hel del samtal från företag där vi är kunder men som vill sälja ytterligare något mer. Dom stör min sinnesfrid, dom stör min fritid och dom stör mitt familjeliv.

Om dessa företag någon gång kunde förstå att om jag vill veta mer om deras produkter, jämföra min bilförsäkring eller veta hur dum jag är som inte har internet från just det bolaget så tar jag själv kontakt med dom och inte tvärtom. Att ringa mig för att försöka sälja är att verkligen riktigt försäkra sig om att aldrig behöva ha mig som kund, åtminstone inte i större omfattning än idag.

Så efter att Folksam ringde mig ikväll, på min mobiltelefon dessutom, skulle det kännas fantastiskt om man kunde få en telefonförsäljarfri månad. DET kunde kanske vara en trevlig julklapp till alla som inte är deras kunder.

Inga kommentarer: