4 januari 2006

Operation

TIll våra garderober har vi metallhandtag. Häromdagen när jag höll på att hänga kläder lossnade en metallflis, som gick rakt igenom min pekfingernagel och in i fingret.

Smärtan var närmast outhärdlig. Jag var helt enkelt tvungen att få ut den men eftersom den gick rakt igenom nageln gick det inte att komma åt den. Lösningen bleva tt jag först fick klippa av en bit av nageln, innan jag kunde ta en liten tunn metallpinne och bända upp nageln tillräckligt mycket för att pressa in en pincett under nageln och få grepp om änden på flisen, medan blodet flödade ymnigt från fingret och i diskhon. Flisen visade sig vara ungefär en centimeter lång och smärtam släppte så fort jag fick ut den.

Operationen blev alltså lyckad men jag slipper helst att göra fler sådana.

Inga kommentarer: